Βελτιστοποίηση των landing pages

landingpage

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείτε να αντιμετωπίσει ένας marketer είναι η βελτιστοποίηση των landing pages. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να μην δημιουργήσετε από την πρώτη φορά την καλύτερη εκδοχή μίας landing page. Παρόλα αυτά, τα βήματα που ακολουθούν μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν ως manual για τη δημιουργία μίας καλύτερης landing page.

  1. Αποτελέσματα που καλύπτουν τους στόχους της καμπάνιας

Όταν αναφερόμαστε στη βελτιστοποίηση των landing pages, αυτό που εννοούμε είναι μία σελίδα που να φέρνει αποτελέσματα που καλύπτουν τους στόχους μας.

Προκειμένου να γίνει κάτι τέτοιο, το πρώτο βήμα είναι να κατανοήσουμε τους στόχους που έχουμε, από την  καμπάνια που θέλουμε να τρέξει. Με την ίδια ακρίβεια που τέθηκαν οι στόχοι της καμπάνια θα πρέπει να περάσουν και στη σελίδα. Το σύνηθες λάθος που γίνεται συχνά είναι ότι πολλές landing pages έχουν περισσότερα μηνύματα προς τους χρήστες, με αποτέλεσμα να τους μπερδεύουν.

  1. Headlines και κείμενο

Ο χρήστης δεν έχει απεριόριστο χρόνο στη διάθεσή του. Με αυτή την λογική θα πρέπει, τόσο το μήνυμα όσο και ο τρόπος που εμφανίζεται το headline, να είναι ξεκάθαρο. Για αυτή την χρήση, βοηθάει πολύ αν η γραμματοσειρά είναι απλή, bold και το μήνυμα άμεσο και ξεκάθαρο.

Την ίδια λογική έρχεται ν’ ακολουθήσει και το υπόλοιπο κείμενο της σελίδας. Αν το περιεχόμενο της σελίδας δεν είναι θελκτικό, ο χρήστης θα φύγει πολύ γρήγορα χωρίς να κοιτάξει τις λεπτομέρειες. Ακόμα και αν περάσουμε και αυτό το στάδιο, όμως, θα πρέπει να προσέξουμε και το κομμάτι των κειμένων. Προκειμένου ο χρήστης να πάρει  την πληροφορία που θέλουμε να του δώσουμε τα λεκτικά θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από αμεσότητα.

  1. Σωστή επιλογή των εικαστικών

Φυσικά το περιεχόμενο και το μήνυμα είναι αυτά που έρχονται πρώτα στη βελτιστοποίηση των landing pages. Τη διαφορά όμως την κάνουν οι εικόνες. Με τη χρήση τους μπορεί ν’ αναδειχτεί το περιεχόμενο της σελίδας και του μηνύματος. Ακόμη, οι εικόνες μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν το κατάλληλο συναίσθημα που θα παρακινήσει τον χρήστη.

Στο επόμενο στάδιο αυτού του βήματος έρχεται η σωστή επιλογή των εικαστικών. Οι εικόνες πρέπει να συνάδουν νοηματικά με το περιεχόμενο των λεκτικών, να τα συμπληρώνουν και να τα ενδυναμώνουν. Φυσικά, το παραπάνω σκεπτικό αναφέρεται σε όλες τις εικόνες ανεξαιρέτως.

Επιλογή σωστών εικαστικών
  1. Τα CTAs (calls to action)

Τα CTAs είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι μίας landing page. Ουσιαστικά είναι το μέσο που έχει τις περισσότερες πιθανότητες να οδηγήσει τους χρήστες στη σελίδα μας.

Είναι λάθος να θεωρούμε ότι είναι απλά ένα «κουμπί», γιατί υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα στοιχεία που το καθιστούν ικανό να κάνει τους χρήστες να λάβουν δράση. Τέτοιου είδους στοιχεία μπορεί να είναι:

Χρώμα

Βεβαιωθείτε ότι το χρώμα του call to action button συνδυάζεται αρμονικά με το χρώμα του φόντου. Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι το πορτοκαλί, το μπλε και το πράσινο χρώμα λειτουργεί καλύτερα.

Μέγεθος

Σχετικά με το μέγεθος του κουμπιού (CTA’s button) θα πρέπει να προσέξετε να μην είναι ούτε πολύ μικρό, ώστε να χάνεται της προσοχής του χρήστη, αλλά ούτε και τόσο μεγάλο που να τον τρομάζει. Προτιμήστε να ταιριάζει με τις διαστάσεις της υπόλοιπης διαρρύθμισης.

Μήνυμα

Επιλέξτε ένα σαφές μήνυμα που να τονίζει τη σημαντικότητα του CTA. Προσπαθήστε να δώσετε την αίσθηση του επείγοντος ή του αναγκαίου, για το εκάστοτε προϊόν ή υπηρεσία, προκειμένου να αυξήσετε το conversion rate.

  1. Μοναδική ιδέα προσφοράς

Για να ασχοληθεί περαιτέρω ο χρήστης θα πρέπει να του τραβήξετε την προσοχή. Φυσικά, αυτό δεν μπορεί να γίνει αν η πρότασή σας δεν είναι μοναδική και χρήσιμη. Ακόμη, αυτό που μπορείτε να κάνετε, πέρα από το να βρείτε μία μοναδική ιδέα προσφοράς, είναι να την εκφράσετε με λέξεις που θα κέντριζαν άμεσα το ενδιαφέρον του χρήστη.

Προκειμένου να βρείτε την κατάλληλη ιδέα, αλλά και λέξεις για την εκφράσετε, θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας συγκεκριμένο κοινό, αποφεύγοντας τις γενικεύσεις. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να κατανοήσετε τόσο τις ανάγκες όσο και τα ενδιαφέροντα του κοινού που στοχεύετε, κάνοντας pain point τα σημεία που εσείς μπορείτε να τους βοηθήσετε.

  1. Γρηγορότερες ταχύτητες

Όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν είναι λογικό να έχουμε ξεσυνηθίσει την αναμονή προκειμένου να φορτώσει μία σελίδα. Όσο χρόνο ή ενέργεια κι αν ξοδέψετε για να χτίσετε τη σωστή landing page, δεν θα έχει καμία σημασία αν ο χρήστης πρέπει να περιμένει για ώρα μέχρι να φορτώσει. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μπορεί η σελίδα σας να φορτώσει μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, διαφορετικά θα πρέπει να αποχαιρετήσετε τον πιθανό σας visitor.

Η σημαντικότητα του χρόνου φόρτωσης της landing page δεν έγκειται μόνο στην διευκόλυνση του χρήστη. Όπως σε όλα έτσι και σε αυτό το κομμάτι, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το SEO. Αν θέλετε, λοιπόν, να έχετε καλύτερα αποτελέσματα σε ότι αφορά το SEO, σε συνδυασμό με γρηγορότερες ταχύτητες, είναι καλό να φτιάξετε όποια τεχνικά προβλήματα εμφανιστούν, άμεσα.

  1. A/B Testing

H εξατομικευμένη στόχευση του κοινού μπορεί να παίξει έναν από τους σημαντικότερους ρόλους στην προώθηση της ενέργειάς σας. Το A/B testing είναι το μέσο που θα σας επιτρέψει να χρησιμοποιήσετε όσο καλύτερα μπορείτε τα δεδομένα που έχετε μαζέψει για τους χρήστες σας. Με τον τρόπο αυτόν σας δίνετε η ευκαιρία να κάνετε την επιλογή που θα φέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Συνοψίζοντας:

  • Δημιουργείστε landing pages που εστιάζουν σε συγκεκριμένο στόχο
  • Προσέξτε τα κείμενα και τις επικεφαλίδες προκειμένου να κερδίσετε κατευθείαν την προσοχή του χρήστη
  • Οι εικόνες σας θα πρέπει να συνδέονται νοηματικά με το κείμενο και τον στόχο σας
  • Επιλέξτε την καλύτερη δυνατή πρόταση για τον χρήστη
  • Σιγουρευτείτε ότι η σελίδα σας φορτώνει μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα
  • Με το Α/Β testing μπορείτε να καταλάβετε τι είναι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τους χρήστες σας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *