Social Media Marketing Tips για κάθε πλατφόρμα

socialmediamarketingidweb
by

Αν σας φαίνεται δύσκολη η δημιουργία ενός brand χρησιμοποιώντας τα social media, είναι απόλυτα λογικό. Ο ψηφιακός χώρος, ιδίως αν δεν έχετε ασχοληθεί με αυτόν, είναι χαώδης. Όπως κάθε τομέας όμως, έτσι και το digital marketing έχει τους δικούς του κανόνες αλλά και διευκολύνσεις.

Όποια κι αν είναι η πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε ή σκέφτεστε να χρησιμοποιήσετε, η οργάνωση θα σας γλυτώσει από πολύ χρόνο και πιθανά λάθη. Παρακάτω αναγράφονται κάποια βασικά tips που μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν ως βάση για τη δημιουργία ενός πλάνου social media marketing.

Δημιουργία στρατηγικής για κάθε πλατφόρμα social media

Με την ίδια λογική που θα ετοιμάζατε ένα marketing plan θα πρέπει να αντιμετωπίσετε και τη δημιουργία του πλάνου σας για την επιλογή των social media που θα χρησιμοποιήσετε. Φυσικά κάθε άλλο παρά αναγκαία είναι η χρήση κάθε πλατφόρμας social media. Αυτό που είναι απαραίτητο όμως, είναι η παρουσία του brand σας στις κατάλληλες πλατφόρμες.

Οι παρακάτω ερωτήσεις είναι ένας εύκολος τρόπος για να αναγνωρίσετε αν οι πλατφόρμες που ήδη χρησιμοποιείτε είναι οι σωστές. Αν μπορείτε να δώσετε απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές σημαίνει ότι έχετε επιλέξει την πλατφόρμα που ταιριάζει στις ανάγκες σας.

• Γιατί χρησιμοποιώ αυτήν την πλατφόρμα;
• Ποιος χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο social media;
• Τι είδη δημοσιεύσεων ταιριάζουν καλύτερα
• Με ποιον τρόπο γίνουν μοναδικές οι δημοσιεύσεις μου

Από την άλλη πλευρά αν δεν χρησιμοποιείτε ακόμα κάποια πλατφόρμα θα ήταν καλό να βάλετε κάποιες προτεραιότητες. Δηλαδή, θα πρέπει να προτιμήσετε την ποιότητα αντί της ποσότητας, όσο αναφορά το περιεχόμενο των posts σας.

Συνέπεια

Η συχνότητα με την οποία ανεβάζετε περιεχόμενο στα social media μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα, κάποιες πλατφόρμες απαιτούν να είστε συχνότερα ενεργοί στις δημοσιεύσεις σας, προκειμένου το περιεχόμενο να προωθηθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Από την άλλη, υπάρχουν πλατφόρμες που δεν απαιτούν τόσο συχνή δέσμευση με τη συχνότητα των δημοσιεύσεων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μικρότερο βαθμό.

Έχοντας ερευνήσει ότι χρειάζεται, σχετικά με τα παραπάνω, είναι μια καλή στιγμή να αναρωτηθείτε τα εξής:

• Πόσο συχνά έχετε σκοπό να δημοσιεύεται  (σύμφωνα πάντα και με τις μέγιστες δυνατότητες της πλατφόρμας)
• Τι είδους περιεχόμενο σκοπεύετε να έχουν τα posts σας
• Ποιο είναι το κοινό που στοχεύετε

Είναι καλό να θυμάστε ότι οι followers σας ακολουθούν πολλούς άλλους λογαριασμούς. Αυτό σημαίνει ότι, αν δεν δημοσιεύετε τόσο συχνά όσο οι υπόλοιποι λογαριασμοί, είναι πιθανό το περιεχόμενό σας να χαθεί ή να ξεχαστεί.

Συγκεκριμένο μήνυμα

Για κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε θα υπάρχει πληθώρα ανθρώπων που θα στοχεύετε. Παρόλα αυτά είναι πολύ σημαντικό να αναλύσετε και να κατανοήσετε πλήρως τα δημογραφικά στοιχεία κάθε σελίδας. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να συγκεκριμενοποιήσετε ακόμα περισσότερο το μήνυμά σας και να έχετε καλύτερα και πιο ποιοτικά αποτελέσματα.

Το Sprout Social είναι ένα από τα προγράμματα που μπορούν να σας λύσουν τα χέρια. Ξέροντας το κοινό που απευθύνεστε σε συνδυασμό με το μήνυμά σας, μπορείτε να επιλέξετε λεπτομερώς το κοινό στο οποίο θέλετε να προωθηθεί η εκάστοτε δημοσίευσή σας (τοποθεσία, γλώσσα, ηλικία κ.α.).

Παρακολούθηση των Trends

Όταν έχετε καταλήξει σε όλα τα παραπάνω είναι καλή στιγμή να παρατηρήσετε τι είναι πιο δημοφιλές στην κάθε πλατφόρμα. Δηλαδή, αν καταλάβετε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοτίβο ή στρατηγική  που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στο κοινό και ταυτόχρονα συνάδει με το δικό σας μήνυμα, θα ήταν εξαιρετική ιδέα να την χρησιμοποιήσετε.

Σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει φυσικά και κάτι που θα πρέπει να προσέξετε πολύ. Το ότι κάτι μπορεί να είναι δημοφιλές στο διαδίκτυο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα κάνει καλό ή θα ταιριάζει με το brand σας. Έτσι θα πρέπει να στοχεύσετε στην ποιότητα του περιεχομένου σας και να δείτε αν τελικά, το συγκεκριμένο trend μπορεί να αυξήσει την αλληλεπίδραση του κοινού ή απλά να το ενοχλήσει.

Καταμέτρηση και ανάλυση αποτελεσμάτων

Ιδιαίτερα σημαντικό βήμα είναι εκείνο της ανάλυσης των αποτελεσμάτων. Επιλέξτε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για το οποίο θα μετράτε τα αποτελέσματά σας και τηρήστε όσο πιο αυστηρά γίνεται αυτές τις ημερομηνίες. Αυτό μπορεί να γίνει ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητές σας. Μπορείτε να επίλεξε να κάνετε καταμέτρηση μία φορά την εβδομάδα, τις δεκαπέντε μέρες ή τον μήνα. Με αυτόν τον τρόπο θα ξέρετε πότε δεν πάει κάτι καλά και τι οφείλετε γι’ αυτό, ενώ θα είστε σε θέση να το διορθώσετε ή να το καταργήσετε.

Μερικές σημαντικές μετρήσεις, που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε την πορεία της πλατφόρμα σας, αναγράφονται παρακάτω.

• Facebook: Reach, engagement
• Pinterest: Engagement, impressions
• Twitter: Impressions, retweets, mentions
• LinkedIn: Clicks, impressions, interactions
• Instagram: Likes, comments, mentions
• Instagram Stories: Views, engagements

Όσο χαοτικός κι αν είναι ο χώρος των social media, υπάρχουν πάντα τρόποι για να επιτευχθεί ο στόχος. Βασικός παράγοντας, όμως, για τη δημιουργία επιτυχημένης στρατηγικής στον χώρο, είναι η οργάνωση και η συνεχής ενασχόληση και εκμάθησή. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο ψηφιακός χώρος εξελίσσετε και αλλάζει συνεχώς, με ραγδαίους ρυθμούς.

Πηγή


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.