Instagram ή Pinterest;

pinterest or instagram idweb

Instagram ή Pinterest; Τα δύο πιο διαδεδομένα social media για φωτογραφίες. Ποιό είναι πιο αποτελεσματικό όμως όταν χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις; Ίσως αυτές οι δυο visual marketing πλατφόρμες να θεωρούνται παρόμοιες όμως για τους marketers παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές στη χρήση τους.

1. Filters

Ίσως εκ πρώτης όψεως να μην το θεωρείς τόσο σημαντικό στοιχείο που να διαχωρίζει το Pinterest και το Instagram. Φανερώνει όμως τη νοοτροπία πίσω από την κάθε πλατφόρμα. Στο Instagram δίνεται βοήθημα στους marketers να μετατρέψουν τις φωτογραφίες τους σε πιο επαγγελματικές και δημιουργικές. Αυτό φυσικά  δεν σημαίνει πως οι χρήστες του Pinterest δεν μπορούν να τις επεξεργαστούν σε εξωτερική εφαρμογή. Απλά δεν επικρατεί τόσο η κουλτούρα αυτής της αισθητικής.

filter

2. Engagement

Οι δυο πλατφόρμες διαφέρουν πολύ όσον αφορά την επικοινωνία με τον πελάτη. Το Instagram δύναται για πιο προσωπική και αμφίδρομη επικοινωνία με τους χρήστες. Με τη λεζάντα κάτω από κάθε φωτογραφία σου μπορείς να τους ενθαρρύνεις να σου πουν τη γνώμη τους στα σχόλια, να κάνουν tag κάποιον φίλο τους ή πιθανόν να πραγματοποιήσουν κάποια άλλη ενέργεια. Από την άλλη, το Pinterest δεν δίνει αυτή την επιλογή πέρα από τα buttons «το δοκίμασα», όπου μπορούν να σκιαγραφήσουν την άποψη των χρηστών.

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση παραγωγής και εμπορίας t-shirt μπορεί να προτείνει ένα εύκολο DIY για τσάντα με βάση παλιά μπλουζάκια. Έτσι δίνει μια πιο δημιουργική σύνδεση με το προϊόν καθώς παρουσιάζει ταυτόχρονα τις εναλλακτικές χρήσεις του. Η ίδια επιχείρηση όμως μπορεί να χρησιμοποιήσει το Instagram για να παρουσιάσει μια καινούρια στάμπα ή για να ζητήσει από τους χρήστες να προτείνουν αυτοί ένα μοντέρνο σχέδιο. Όλα εξαρτώνται από τους στόχους που έχουν τεθεί.

3. Target Group και χρήση

Σημαντική διαφορά που θα πρέπει να έχουν όλοι οι marketers υπόψιν τους είναι τα δημογραφικά στοιχεία. Μέσα από έρευνες που έχουν γίνει ανά διαστήματα, έχει φανεί ότι το κοινό του Pinterest είναι κυρίως γυναίκες και σε ηλικίες μεταξύ των 18 και 49. Εάν από την άλλη θες να απευθυνθείς το ίδιο σε γυναίκες και άντρες ίσως το Instagram να είναι πιο κατάλληλο για την προώθηση της επιχειρηματικής σου δράσης. Οι ηλικίες εδώ είναι μικρότερες και συγκεντρώνονται μεταξύ 18 και 29.

Ανάλογα με το κοινό  διαφοροποιείται επίσης η εικόνα και η χρήση που έχουν στο μυαλό τους οι χρήστες για την εκάστοτε πλατφόρμα. Το Instagram χρησιμοποιείται κυρίως για να συνδεθούν οι χρήστες με τα brands και τους διάσημους μαθαίνοντας νέα και βλέποντας behind the scene στιγμιότυπα. Το Pinterest προσφέρεται κυρίως για δημιουργικές ιδέες, how-to, DIY, κ.α.

target group

4. Links

Ίσως να γνωρίζεις ήδη πόσο εύκολο είναι για το Pinterest να σου επιφέρει websitetraffic. Αυτό γιατί κάθε pin, δηλαδή κάθε φωτογραφία, είναι συνδεδεμένο με ένα link όπου είναι εύκολα προσβάσιμο με ένα click. Το Instagram έχει καταλάβει αυτή την ανάγκη των επιχειρήσεων και ενώ τώρα δεν δίνει τη δυνατότητα να προσθέτει clickable links σε όλες τις δημοσιεύσεις (παρά μόνο στις promoted), βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο για την προσθήκη τους εντός των stories και με τη χρήση των shoppable photos.

5. Reach

Είναι επόμενο ότι τα διαφορετικά interface προσφέρουν και διαφορετική εμπειρία στον χρήστη. Στο Pinterest το feed περιλαμβάνει pins σχετικά με τα ενδιαφέροντα του κάθε ένα. Εκεί το κάθε pin συναγωνίζεται άλλα όπου εμφανίζονται ταυτόχρονα στην οθόνη του χρήση. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να ξεχωρίσει προκειμένου να φέρει το ποθητό click επομένως και traffic. Το Instagram από την άλλη παρουσίαζε με αυστηρή χρονολογική σειρά τις φωτογραφίες μέχρι πρότινος. Πλέον ακολουθεί έναν πιοέξυπνο αλγόριθμο όπου παρουσιάζει στα κορυφαία 30% ποστ τα πιο ενδιαφέροντα για τον χρήστη. Και στις δυο περιπτώσεις, είναι πολύ σημαντικό να διατηρείς ενδιαφέρον, δημιουργικό και σχετικό το περιεχόμενό σου για τους χρήστες σου.

pinterest

Σύμφωνα με τα πάνω θα πρέπει να επιλέξεις αρχικά ποια στρατηγική θες να ακολουθήσεις και έπειτα να εστιάσεις στην πλατφόρμα αυτή που εξυπηρετεί καλύτερα τους σκοπούς σου. Ζήτα από επαγγελματίες να σου διαμορφώσουν το μείγμα των κοινωνικών δικτύων όπου καλύπτει τις ανάγκες της επιχείρησής σου.

Πηγή


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.