Scroll Top

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

Το marketing αναφέρεται στην αναγνώριση των συγκεκριμένων ενεργειών που κάποιος παίρνει για να μάθει για τη μάρκα σας και να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Είναι πώς οι marketers εκτιμούν την αξία των διαφόρων καναλιών ή συμβάντων που οδήγησαν στη μετατροπή. Η έννοια έχει εξελιχθεί με προοδευτικό τρόπο τον τελευταίο αιώνα.

Σήμερα, οι πωλήσεις γίνονται ή χάνονται με ένα κλικ, οπότε είναι λογικό ότι τα μοντέλα απόδοσης πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς ανάλογα με την εξέλιξη του ψηφιακού κόσμου. Αυτό που λειτούργησε πριν από 30 χρόνια μπορεί να μην αρκεί σήμερα. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι η τακτική της εποχής πριν από το Διαδίκτυο δεν είναι πλέον χρήσιμη.

Το χθες του marketing

Το μάρκετινγκ  υπό μια έννοια υπάρχει από την αρχαιότητα. Στην Κίνα και την Ινδία οι πωλητές προσπαθούσαν να πείσουν τους αγοραστές χρησιμοποιώντας τις επικοινωνιακές δεξιότητές τους.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60, οι ειδικοί του άμεσου μάρκετινγκ, η διοίκηση μάρκετινγκ και ο στρατηγικός προγραμματισμός μάρκετινγκ αποτελούν ουσιαστικό μέρος της επιχείρησης.

Στη δεκαετία του 1950 βρίσκεται  η ρίζα των marketing mix models (ΜΜΜ). Αυτή η προσέγγιση κέρδισε δημοτικότητα στη δεκαετία του ’80, καθώς περιλάμβανε διασταυρούμενη κάλυψη όλων των τύπων μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για να ενθαρρύνουν τις μετατροπές.

Τα MMM ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο, εν μέρει λόγω της έλλειψης βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων. Σήμερα, αυτά τα παλαιότερα μοντέλα απόδοσης παρουσιάζουν καθυστέρηση σε έναν ψηφιακό κόσμο και οι έμποροι που εξακολουθούν να βασίζονται σε αυτές, υστερούν σε πολύτιμες πληροφορίες και ιδέες.

Ευτυχώς, η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο έδωσε στους marketers εργαλεία και τεχνικές που έχουν αναζωογονημένα μοντέλα απόδοσης μάρκετινγκ, καθιστώντας δυνατή την παρακολούθηση κάθε βήματος κατά μήκος του ταξιδιού του πελάτη.

Το σήμερα του marketing

Η ευρεία υιοθέτηση των social media και γενικά του Internet έχει ενδυναμώσει τους καταναλωτές και το ταξίδι αγοράς τους είναι πιο περίπλοκο από ποτέ. Έχουν πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες από ποτέ και μια φωνή για να επιβραβεύσει ή να παραπονεθεί. Αντί να επικοινωνεί μόνο την αξία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, το μάρκετινγκ αυξάνει όλο και περισσότερο τη διαχείριση σχέσεων. Και επειδή οι σχέσεις εξαρτώνται από την κατανόηση του ποιος είναι το άτομο, τα δεδομένα των πελατών είναι πιο σημαντικά από ποτέ.

Οι περισσότερες εταιρείες σήμερα δημιουργούν σχέσεις με το κοινό μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και με διάφορα κοινωνικά μέσα όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn, το YouTube, το Instagram, το Yelp, το Flickr, τα blogs, και πολλά άλλα. Εν τω μεταξύ, ο χρόνος που δαπανάται για τα τηλέφωνα και τα tablet έχει ξεπεράσει το χρόνο που δαπανάται για υπολογιστές και ο χρόνος που αφιερώνεται σε εφαρμογές είναι πολύ μεγαλύτερος από τον χρόνο περιήγησης για κινητά. Είμαστε επίσης στην εμφάνιση ενός νέου κύματος συνδεδεμένων συσκευών, όπως τα αυτοκίνητά μας, ρολόγια, γυαλιά, οικιακές συσκευές και πολλά άλλα. Είναι πιο δύσκολο όχι μόνο να συνδέσετε τις ενέργειες που λαμβάνει ένα άτομο, αλλά και να φτάσετε εκείνο το άτομο με το σωστό μήνυμα στο σωστό χρόνο και τόπο.

Το αύριο του marketing

Το multi-channel marketing είναι και ήταν ο βασικός άξονας των επιχειρήσεων. Πολλοί ειδικοί όμως, προβλέπουν ότι θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές στο μέλλον που θα επηρεάσουν και θα κάνουν ακόμα πιο αποδοτικές τις τεχνικές marketing που θα χρησιμοποιούνται.

Είναι προφανές ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει απόλυτα το μέλλον του marketing.Το σημαντικό είναι να παρατηρήσουμε ότι το marketing εξελίσσεται δυναμικά και με απίστευτα γρήγορα ρυθμούς. Επομένως, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν και να συγχρονιστούν με τις τάσεις ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Πηγή

Recent Posts
Clear Filters
5 επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες των τελευταίων δεκαετιών
Personal Branding: 4 tips για να ξεχωρίσεις στα Social Media

Add Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.