Scroll Top

Πως θα αξιοποιήσετε το Influencer Marketing

Η λύση για το πως θα αξιοποιήσετε το Influencer Marketing είναι στο χέρι σας. Η στρατηγική αυτή είναι ένα εργαλείο που μπορεί εύκολα να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο brand και τον καταναλωτή.

Ο πόλεμος απέναντι στις «ψευδείς ειδήσεις» μαίνεται ακόμα. Πλατφόρμες όπως το Facebook και η Google παλεύουν συνεχώς να ελέγξουν τη δημοσίευση ψευδών ιστοριών. Σε αυτήν ακριβώς την αβεβαιότητα κινούνται και οι καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εμπιστευθούν τίποτα απρόσωπο – πόσο μάλλον μία επιχείρηση.

Εδώ έρχεται να βοηθήσει το Influencer Marketing, ακριβώς λόγο του άμεσου και ανθρώπινου profile του. Παρακάτω θα βρείτε tips για το πως θα αξιοποιήσετε στο μέγιστο βαθμό το Influencer Marketing.

1. Αποφύγετε τα «μεγάλα» ονόματα

Όταν ένας influencer έχει πολλούς followers μπορεί να προωθήσει το brand σας σε ένα ευρύ κοινό. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι η δράση αυτή θα διαρκέσει ή ότι θα εφάπτεται στις ανάγκες του brand σας.

Μία πολύ καλή επιλογή είναι οι λεγόμενοι micro-influencers. Πέραν του γεγονότος ότι θα σας κοστίζουν λιγότερο, το κοινό των micro-influencers τείνει να έχει μεγαλύτερο engagement.

2. Βασιστείτε στην καλή συνεργασία

Φυσικά, δεν κρατούνε για πάντα όλες οι συνεργασίες. Παρόλα αυτά, οι καλές συνεργασίες δεν είναι απαραίτητο να τελειώνουν μετά το πέρας της καμπάνιας. Πάνω σε αυτό το κομμάτι, ο Carol Roth προτρέπει τις επιχειρήσεις να συνεργάζονται με πληθώρα μικρότερων influencers, ώστε να καλύπτουν μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών με μικρότερο κόστος.

Είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε ενεργά τα κανάλια επικοινωνίας με τους influencers που έχουν καταφέρει με επιτυχία να υποστηρίξουν το brand σας. Με αυτόν τον τρόπο, όταν θα θελήσετε να δώσετε ξανά μία ώθηση στο brand σας οι άνθρωποι που έχετε συνεργαστεί θα είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να σας βοηθήσουν.

3. Κοιτάξτε πιο μακριά από το Instagram

Το Instagram είναι μακράν η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα για χρησιμοποιήσετε influencer marketing. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κι άλλες πλατφόρμες που μπορείτε να ενταχθείτε με αυτόν τον τρόπο.

Φυσικά, η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας πρέπει να γίνει ανάλογα με το brand σας και τον influencer που έχετε επιλέξει. Με αυτό το σκεπτικό, μπορείτε να ψάξετε για πλατφόρμες που εμβαθύνουν περισσότερο σε ενδιαφέροντα θέματα. Με λίγα λόγια, αδράξτε την ευκαιρία να δημιουργήσετε πιο ουσιαστικές σχέσεις, μέσω του Influencer marketing και όχι πωλήσεις

4. Εμπιστευτείτε τα δικά σας metrics

Μόνο εσείς ξέρετε ποιοι είναι οι στόχοι της επιχείρησής σας, οπότε μόνο εσείς μπορείτε να διαλέξετε ποια είναι τα metrics εκείνα που θα σας δώσουν τις απαντήσεις που χρειάζεστε. Μπορεί να σας οδηγήσει σε πολύ λάθος συμπεράσματα το να αναλύετε τα δεδομένα που σας είπε κάποιος άλλος ότι χρησιμοποιεί για την επιχείρησή του.

Για παράδειγμα, τα brands που θέλουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους θα πρέπει να στοχεύουν σε καλύτερο conversion rate. Αντίθετα, όσοι ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν awareness, θα πρέπει να στοχεύουν σε κριτήρια όπως την αύξηση των impressions και του traffic.

5. Αμφίδρομο κέρδος

Είναι σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας ότι κάθε συνεργασία πρέπει να έχει αμφίδρομο κέρδος. Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τη συνεργασία σας με τους influencers. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι οι influencers θέλουν μόνο το χρηματικό έπαθλο αλλά δεν δουλεύουν δωρεάν.

Αν, δηλαδή, το μόνο που τους προσφέρετε είναι δωρεάν προϊόντα δε θα πρέπει να εκπλαγείτε αν το brand σας δεν προωθηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που εσείς περιμένατε. Θα είναι πολύ θετικό, πρωτίστως, για εσάς αν κάνετε το ανάλογο research προκειμένου να δείτε τις τιμές τις αγοράς και να επιστρέψετε με μία ουσιαστική πρόταση συνεργασίας που να συμφέρει και τις δύο πλευρές.

6. Αναγνωρίστε τις δημιουργικές δυνατότητες του Influencer

Ο κάθε influencer έχει το δικό του κοινό, ακριβώς επειδή είναι ένας δημιουργικός, ευφάνταστος άνθρωπος. Το κοινό θέλει να αλληλεπιδρά μαζί του και μόνο ο influencer είναι εκείνος που ξέρει πως να το χειρίζεται καλύτερα. Αυτό που απορρέει, λοιπόν, είναι το εξής: Προσκαλέστε τον influencer να συμμετάσχει στη διαδικασία δημιουργικού σχεδιασμού.

Πολλοί marketers αλλά και μικρές επιχειρήσεις απεχθάνονται τη σκέψη ότι θα αφήσουν κάποιον τρίτο να εμπλακεί στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θα πρέπει όμως να θυμάστε ότι οι καταναλωτές προτιμούν να ακούνε για ένα brand από κάποιον τρίτο παρά από το ίδιο το brand. Γι’ αυτό το λόγο, προετοιμαστείτε να αφήσετε έναν influencer να εισέλθει στον «χώρο» σας.

Σύνοψη

Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι το influencer marketing όχι απλώς καταλαμβάνει ήδη ένα μεγάλο μέρος της αγοράς, αλλά ανέρχεται με γρήγορους ρυθμούς. Εδραιώστε την καλύτερη πρακτική για εσάς και να βρείτε πως θα αξιοποιήσετε το Influencer Marketing με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Πηγή

Recent Posts
Clear Filters
Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!
5 επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες των τελευταίων δεκαετιών

Add Comment

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.