Τι είναι το inbound marketing;
Τί είναι το inbound marketing.
Inbound marketing (γνωστό και ως attraction marketing), είναι μια μεθοδολογία marketing σχεδιασμένη για να προσελκύει δυνητικούς πελάτες. Βάση του inbound είναι η δημιουργία πολύτιμων εμπειριών για τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα θετικό αντίκτυπο στην ίδια την επιχείρηση.
Σε αντίθεση, οι παραδοσιακές μέθοδοι marketing βασίζονται στην απόκτηση πελατών σπρώχνοντας τα προϊόντα τους στο κοινό με πιεστικό πολλές φορές τρόπο. Επομένως, βασικό πλεονέκτημα του είναι ότι δεν χρειάζεται να συγκρουστείς με τους ανταγωνιστές για την προσοχή του κοινού.
Στο digital περιβάλλον αυτό σημαίνει τον συνδυασμό διάφορων καναλιών marketing με δημιουργικό τρόπο, ώστε να κερδίσετε την προσοχή δυνητικών πελατών.
Συμπερασματικά, το inbound διδάσκει την λειτουργία της επιχείρησης με έναν πιο ανθρώπινο και χρήσιμο για τους καταναλωτές τρόπο. Καθώς, όταν ό,τι είναι καλό για τον καταναλωτή είναι καλό και για την επιχείρηση, αυτή θα πετύχει καλύτερη ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.
Σύμφωνα με το HubSpot (το οποίο επινόησε τον όρο Inbound marketing το 2006), «η inbound μεθοδολογία είναι ο καλύτερος τρόπος να μετατρέψεις τους αγνώστους σε πελάτες και υποστηρικτές του brand σου».
Σκοπός μιας επιτυχημένης inbound εκστρατείας είναι να αυξήσει την προσέγγιση του κοινού, την ποιοτική κίνηση, το engagement και τα conversions μέσω «earned» και «owned» μέσων.
Ένα τυπικό inbound marketing funnel χωρίζεται στα εξής μέρη:
Tο 2018, το HubSpot, στην inbound ημερίδα του, διακήρυξε το «θάνατο» του marketing funnel και την αντικατάστασή του από το flywheel.
To inbound marketing flywheel
Η αλλαγή αυτή δεν είναι μια απλή αλλαγή των λέξεων με τις οποίες προσδιορίζουμε το buyer’s journey. Όταν αντιμετωπίζουμε την επιχείρηση ως flywheel αντί για funnel, τότε η οπτική μας αλλάζει και αρχίζουμε να παίρνουμε διαφορετικές αποφάσεις.
Από επιχειρηματική σκοπιά, η μεθοδολογία αντιπροσωπεύει την ανάπτυξη της επιχείρησης, με τους ευχαριστημένους πελάτες να παρέχουν την ενέργεια που προωθεί αυτήν την ανάπτυξη. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω επαναλαμβανόμενων αγορών ή προωθώντας το προϊόν σε άλλους ανθρώπους στο δίκτυό τους. Αν όμως παράγετε δυσαρεστημένους πελάτες, αυτοί θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Όταν όλες οι ομάδες σας ευθυγραμμίζονται γύρω από μια inbound marketingπροσέγγιση, μπορείτε να παρέχετε μια ολιστική εμπειρία σε όσους αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας, ανεξάρτητα από το στάδιο της αγοράς που βρίσκονται.